Tuesday, July 12, 2016

DİY ahşap tepsi

Yapımında en ufak bir katkım bulunmasa da, son dönem Sahildeki Ev'de yaptığımız kendin yap projelerinden en sevdiğim kesinlikle bu tepsi oldu diyebilirim.. Bir kere en önemli ve en sevdiğim özelliği üzerindeki vidalar hariç kullanılan diğer malzemelerin hepsinin çöpe atılmış malzemeler olması..Aslında başta da yazdığım gibi yapım aşamasında elim eline değmedi ama bu fikir çok uzun zamandır kafamdaydı..


2 yıl önce evdeki pergoleleri yenilerken atılan eskiler arasından çok güzel düzgün ahşap parçalar bulmuştum.. Çerçeve ya da bu tarz bir tepsi yapmak için hala saklıyorum onları... Ama tabii bizdeki tembellik de efsanevi olduğundan bir türlü hayata geçememişti bu projeler.. Sonra bu ilkbaharda bizim Emrah Usta bana bu tepsinin ahşaplarını getirdi.. Emrah bilir benim eskileri ne kadar sevdiğimi ve ne zaman eline tadilat yaptığı evlerde atılan eşyalar arasından bir şey bulsa gelir gösterir.. Bunlarda 7-8 parça farklı büyüklükte eski kapı ve pencere kenarlarından sökülmüş parçaydılar.. Daha önce ben bunları bilemedim yaktım ama bunlar kestane ağacıymış çok güzel dokusu var sen bunları istermisin diye bana getirdi.. Çok güzel tepsi olur bunlardan diye aldım hemen tabii.. 


Tabii o parçaların önce yapıştırılıp, sonra da planyadan geçirilmesi için bir marangoza götürülmesi gerekiyordu.. Bu işleri yapması gereken Sevgili de bizim o meşhur tembelliğin pençesinde olunca aradan bir iki ay geçti.. Sonra bir gün Emrah ne yaptınız onları abla diye sorunca, gerçeklerde ortaya çıktı.. Tabii Emrah aldı onları hemen marangoza götürdü, ertesi günde iki tane böyle harika dokulu ahşap plaka yapıp getirdi .. Ben tabii ilk hallerini fotoğraflamayı unuttuğum için şimdi tam göremiyorsunuz ama bu plaka dört ayrı ince uzun parçanın yapıştırılmasından oluşuyor..


Tepsinin kulpları için istediğim deriler ise Datça'da sandalet yapan bir ustanın atık parçaları arasından bulundu.. Ben aslında onu da eski ve yıpranmış bir kemerden yapmayı hayal etmiştim ama bulamayınca böyle oldu ama yine de çok şık oldu bence.. Sonra bayramda gelen kardeşimle sevgili deri kulpları vidalar vasıtasıyla tepsiye tutturdular.. Tepsinin biri bizim oldu, diğeride İstanbul'a kardeşimlere gitti.. İşte size hem tepsi hemde sunum tahtası olarak kullanabileceğiniz tamamen hurda malzemelerden yapılmış tepsimizin hikayesi.. Kendisini çok ama çok seviyoruz bu sıralar..





8 comments:

  1. Nasıl güzel olmuş! Görünce içim canlandı, bende bir saksı kaplama yaptım ama tembellikten hala paylaşamadım.

    Tembellik bulaşıcı galiba. :) Ama hareketlenip, fotoğrafları çekmek gerek. :)

    Sevgiler çok...

    ReplyDelete
  2. Çok şık, ellerinize sağlık...

    ReplyDelete
  3. Ellerine sağlıkcanim çokgüzelolmuş

    ReplyDelete
  4. Pratik ve şık emek olan her şey başka güzel .

    ReplyDelete
  5. Cok guzel olmus:) benim de boyayacağım sunum tepsisi meşe ağacından dokusu gercekten cok guzel:)

    ReplyDelete