Wednesday, January 15, 2014

Kurabiye Zamanı..



Yılın büyük kısmını açık havada, dışarılarda geçirmeye alışınca, kötü hava ve yağmur yüzünden insan içeriye kapanınca kötü oluyor.. Sürekli bir şeyler pişirip yeme durumlarındayım. Sevgilinin kurabiye ile, kekle falan hiç işi  yoktur. Çok ısrar edersem bir tane yer..Dolayısıyla benim açımdan durum tam kendin pişir, kendin ye oluyor.. Kış kiloları birikmeye başladı bile..

Bugünkü can sıkıntısı kurabiyesi Alaçatı damla sakızlı kurabiye..Damla sakızlı her şeye bayılırım. Baktım geçenlerde Migros'ta aynı isim ile satışa çıkmış.. Çok nefisti, neredeyse bir oturuşta bir kutuyu bitirdim..Tabii hemen internetten bir tarif bulup denendi.. Aslında kurabiyelerin resmini falan çekmeyi hiç düşünmüyordum ama çatlak çalak fırından öyle güzel çıktılar ki...




3 yumurta
2 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 kahve fincanı erimiş tereyağ
1 paket kabartma tozu
13 kahve fincanı kepekli un
1 çay kaşığı dövülmüş damla sakızı

Yumurtalar ve şeker çırpıldıktan sonra üzerine diğer malzemeler ilave edip yumuşakca bir hamur elde ediliyor. Hamur 15 dakika buzdolabında dinlendikten sonra minik parçalar yuvarlayıp tepsiye ve sonrada önceden 150 derecede ısıtılmış fırına..30 dakika sonra hazır..Tabii üzerlerine de biraz pudra şekeri..

Sonuç mu? Valla doğruyu söylemek gerekirse benimki de güzel ama Migros'daki daha güzel, daha bir buram buram damla sakızı tadı var.. Bir dahaki sefere biraz daha fazla damla sakızı ve normal un ile deneyeceğim bakalım nasıl olacak..




When living outside most of the year becomes your lifestyle, its really hard to go thru rain and bad weather.. When climate conditions lock us inside, I am usually in the mood of baking some thing.. Today I used one of my favorite flavours in these cookies: Mastic Gum

3 eggs
2 Turkish coffee cups of sugar
1 Turkish coffee cup of melted butter
1 Turkish coffee cup of olive oil
1 package baking powder
13 Turkish coffee cups of  whole wheat flour
1 tea spoon crushed gum mastic 

Preheat the oven to 150 degrees..Cream butter and sugar then add the rest of the ingredients. Let the dough wait 15 minutes in the refrigirator.Then roll into walnut size balls and place them on baking paper..Bake 30 minutes.. 


16 comments:

  1. ben de damla sakızlı herşeyi severim. senin tarifi de deneyeceğim mutlaka. bu arada header'ına bayıldım!

    ReplyDelete
  2. Damla sakızı aromalı vanilya var, onunla da deneyebilirsiniz. Çok da pratik oluyor. Datça'ya sevgiler

    ReplyDelete
  3. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    ReplyDelete
  4. offf görüntü nefisss
    hele o turkuaz renginin verdiği huzur
    sen yine 1 kutuyla kalmışsın
    benim durum vahim olurdu :)
    bayılıyorum şöyle ben onu sevmem bunu sevmem diyenleree :D

    ReplyDelete
  5. Ayşegülcüğüm inan ki senin pişirdiğin çok daha lezzetlidir. Ara ara ben de Migros'dan alıyorum ama içindeki damla sakızı bana fazla yoğun geliyor sanki gerçek damla sakızı değil de ne bileyim yapaymış gibi. Senin pişirdiğin ise tam kıvamında olmalı bakıyorum da görüntü harika!!!
    Ellerine sağlık!

    ReplyDelete
  6. Himmm yummy yummy ;) Cok guzel gorunuyorlar, ellerinize saglik, afiyet seker bal olsun :)
    Migrosun o minik kurabiyelerinden mi bahsediyorsunuz bilmiyorum, tum yazi onlari yiyerek gecirdik hem damla sakizlisini hem tarcinlisini :)
    Verdiginiz tarifi deniyecegim, sevgiler

    ReplyDelete
  7. Tadı nasıl bilmem ama görüntüsü çok güzel. Ellerinize sağlık..zaten kurabiye yapmayı da yemeyı de çok seviyorum,her çeşidini yiyebilirim. Yaptığım zamanlarda bolca yaparım ve şanslıyım ki eşim de çok sever. Iki tepsi kurabiye iki saat içinde yok olur :) bu güzel tarifiniz için teşekkürler mutlaka denilecek :) sevgiler..

    ReplyDelete
  8. O migrostakiler bencede esans ilavelidir aysegulcum, seninki esas olandir. Bu sene cesmeden aldigim halis munis damla sakizi o kadar yogun tat vermiyor hani degmis gecmis gibi, ellerine saglik bende cok severim kurabiyeyi ve kaptirirsam fena yani😉

    ReplyDelete
  9. bakarken kendimden geçtim. tadı nasıldır kimbilir:) yanına bir de damla sakızlı kahve içsek nasıl olur acaba?

    ReplyDelete
  10. Tarifinizi dün akşam denedim, normal un ve şu sakız adasında satılan kavanozlardaki krem sakızdan koydum, mis gibi sakız kokulu kurabiye oldu, çok teşekkürler, sevgiler...

    ReplyDelete
  11. komşum, bugün yağmur var, kahve, kurabiye ve de kitap ...doğru zamanlama.

    ReplyDelete
  12. Fotoğraflar iştah kabartıcı görünüyor, ellerinize sağlık. :)

    ReplyDelete
  13. nefis görünüyorlar. ellerinize sağlık. bende deneyeceğim mutlaka:)

    ReplyDelete
  14. Kurabiyeler nefis gozukuyor afiyet olsun..Kilolari yaz gelmeye baslayinca dusunuruz..kis ayi yeme ayi:))

    ReplyDelete
  15. Ayşegül selam,
    Kek, kurabiye ile benim de işim olmazdı eskiden ama oğlum büyümeye başlayınca zevklerim de değişmeye başladı:)şimdi kek, poğaça, kurabiye yaptıysam yemeden duramıyorum://
    Migros'ta bahsettiğin kurabiyelerden ben de almıştım ancak asla tazesi gibi olmuyor, kendin pişirmen en sağlıklısı ve lezzetlisi;)
    Bu arada geçenlerde o kurabiyelerin tahinli olanı var, abartmıyorum içinde neredeyse yarım kilo yağ vardı, rezaletti://
    Ellerine sağlık!
    Sevgiler

    ReplyDelete
  16. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. Sizler de istanbul pimapen tamiri ve pimapen tamiri sitesinden ayrıntılı bir şekilde bilgi alabilirsiniz.

    ReplyDelete