Saturday, April 20, 2013

Miracle - Mucize




Albert Einstein ünlü sözünde Hayat iki şekilde yaşanır der. Ya hiç mucize yokmuş gibi, ya da her şey birer mucize gibi....

Hayatı her şey bir mucize gibi yaşamayı seçeli beri, bazen gözlerini kocaman kocaman açarak neredeyse gördüğü her şeye şaşıran küçük çocuklar gibi hissediyorum kendimi.. Aslında bu bir kaktüsümün ilk kez çiçek açışı değil ama yine de aylarca sulamayı ihmal edip, yuvarlak her türlü kaktüsün kendisini oyuna çağıran bir oyuncak top olduğunu zanneden kedi Hestia'dan kaçırmak amacıya evin orasında burasında unuttuğum bu güzelin bir anda çiçek açmaya başlaması bana sanki mucizelerin en büyüğü gibi geldi.

Tepesindeki hale'den 2-3 günde bir yeni bir çiçek çıkartıyor, ve işin en ilginç kısmı, bir kaç gün kendilerini gösteren çiçekler sonrasında yapraklarını döküp ölmüyor, yavaş yavaş kapanıp tekrar kaktüsün içine dönüyor..Tıpkı dünyaya bir göz atıp, anne rahminin rahatlığına dönmeyi tercih eden bir bebek gibi.. 

Sizlere de mucizelerle dolu bir hafta sonu diliyorum...

In his well known words Alberts Einstain said that thare are only two ways to live your life..One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle..

Since choosing to live my life as everything is a miracle, I feel  like a small child who easily gets amazed easily by everything surrounding me. Well, this isnt the first time one of my succulents have a flower..But it still looks like a miracle as I often forgot to water it as well as our cat Hestia's non stop attemps to play with it as a ball..

A flower is showing itself in every 2-3 days but what is amazing is they are not drying and dying but instead closing their petals and returning back to the succulent..Just like a baby who says hi to the world for a couple days but prefers the comfort of mother's womb and returns back..

Wish you all a miracle filled weekend...


4 comments:

  1. Bazen hiç beklemediğimiz şeyler nasıl da beklemediğimiz biçimlerde başımıza geliyor diye düşündürdü bu kaktüs macerası bana :) sadece nefes almak bile aslında ne kadar da doğurgan bir süreç

    ReplyDelete
  2. çok güzel yazmışsın Ayşegül...bir solukta okudum sonra da düşündüm ....düşündüm,düşündüklerimi yoğurdum ve içimde uykuya dalmış bir şeyleri açığa çıkarttığın için de dua ettim sana...teşekkürler bu güzel paylaşım için...

    ReplyDelete
  3. Gerçekten hayat mucizelerle dolu...Annemi kaybedeli beş yıl oldu,beş yıldır onun yılbaşı çiçeğini oradan oraya dolaştırıp duruyordum.Bu sene ocak ayında açmaya bir başladı halen durup durup kıpkırmızı yeni çiçekler açıyor.Çok sevindim yeniden çiçeklenmesine...Sanki küsmüştü sonra bir mucize oldu ve yeniden hayata döndü.

    ReplyDelete
  4. Ben de bir kaktüs severim. Çiçek açmalarını dört gözle bekliyorum ve umut ediyorum açacaklar. Çok güzel anlatmışınız teşekkürler.

    ReplyDelete